Bayramda nasıl beslenmeliyiz?

Normal yeme düzenine geçerken, mide bağırsak rahatsızlıklarının önüne geçmek ve kilo almamak için doğru beslenmek şart.

Uzun saatler boyunca tutulan orucun ardından ramazan bayramı ile birlikte normal yeme düzenine geçilecek. Aile Hekimi Uzman Dr. Murat Berksoy  bu geçiş döneminde yapılması gerekenleri TRT Haber’e anlattı.

Ara öğünlere dikkat çeken Berksoy, “Sabah kahvaltımız öğlen yemeğimiz düzenli olarak yapılmalı. Hatta bu geçici dönemi atlatabilmek için ara öğünler de mutlaka almalıyız. Ara öğünler ana öğünlerdeki acıkmışlığımız tatlı ihtiyaçlarımızı rahatlıkla azaltabilir” şeklinde konuştu.

Bol su içmenin ve yavaş yemek yemek kilonun önüne geçtiğini belirten Berksoy, “Yemekleri yerken yavaş yemeliyiz. Yavaş yediğimiz zaman doygunluk daha fazla olacaktır” dedi.

Ramazan bayramının olmazsa olmazı ise tatlı. Şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlıların tercih edilmesi gerektiğini belirten Murat Berksoy, “Mümkün olduğunca sütlü tatlıları tercih etmek daha iyi olacaktır. Bütün tatlıların arkasından birkaç bardak ayran içmek şeker emilimini yavaşlatarak bizi hem yorgun olmaktan kurtarır hem de kan şekerinin yükselmesine bağlı olarak hızlı kilo alımından kurtarabilir” tavsiyesinde bulundu.

Ramazanda bozulan uyku düzenini normal hale getirmek için de yatmadan önce ılık duş alınması ve süt içilmesi öneriliyor. 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Aramak istediğinizi üstte yazmaya başlayın ve aramak için enter tuşuna basın. İptal için ESC tuşuna basın.

Üste dön